Månedlig fakturering eller fakturering 2 ganger i året?

Du får faktura for kommunale avgifter pr. i dag 1 gang i måneden dersom ikke annet er avtalt. Det er mulig å endre dette til 2 ganger i året. Da vil faktura bli sendt ut i april og september. For å endre fakturahyppighet kan du logge deg inn på min side på kommunens hjemmeside. Endringer gjøres på min eiendom og min fakturahyppighet eller send e-post til faktura@aseral.kommune.no

Min side

På MinSide på kommunens heimeside kan du se post fra kommunen, min eiendom, fakturaer som er betalt eller til forfall og finne diverse skjemaer. Her kan du også gjøre endringer på fakturahyppighet på kommunale avgifter og se vannmåleravlesninger siste 5 år.  

Salg av bolig/hytte

Fakturaer sendes til hjemmelshaver på faktureringstidspunkt. Kommunen foretar ikke oppgjør av vannmåler eller resterende kommunale eiendomsgebyr. Dersom ny eier ikke er tinglyst ved utsending av faktura, så er det selger som får faktura og står ansvarlig.

Viktig å merke seg at det er hjemmelshaver som til enhver tid er ansvarlig for påløpte gebyrer på eiendommen, også ikke-betalte kommunale gebyrer under tidligere eiere.

Feieavgift

Hytteeiere, som tidligere ikke har mottatt faktura for feiing, vil nå få tilsendt faktura fra Åseral kommune. Brannvesen Sør har hatt en gjennomgang av fritidsboliger i kommunen. Gebyret er et årlig gebyr, der tilsyn og feiing er behovsprøvd.

Alle spørsmål vedrørende feie og branntilsynsavgift rettes direkte til Brannvesenet Sør IKT på tlf 38 27 01 10 eller send mail til post@brannsor.no

Andre spørsmål?

Send mail til faktura@aseral.kommune.no eller kontakte faktura ansvarleg på 38 28 58 00.